Vi må skape tryggheten igjen

Jeg er stolt av å tilhøre et parti som har frihet, likeverd og solidaritet som våre grunnleggende verdier. Og som oppsummeres godt i vårt flotte slagord ”Alle skal med”.

Ulf Lervik på landsmøtet

Det trenger vår samfunn mere av enn noen gang, etter fire år med FrP og Høyre regjering.

Vi trenger igjen trygghet i velferdstjenestene, faglige rettigheter for de ansatte, forutsigbare rammebetingelser for arbeids- og næringsliv. FrP og Høyreregjeringa står til stryk på alle disse områdene, også når det gjelder forutsigbare rammebetingelser for næringslivet.

Da FrP og Høyre en sen nattetime besluttet å innføre flyseteavgift, la de ned vår flyplass i Østfold og nærmere tusen mennesker mistet jobbene sine.

Det å innføre en avgift på 1,6 milliarder for en næring, uten at konsekvensene var utredet og uten at partene i arbeidslivet var blitt spurt burde være utenkelig og kunne aldri ha skjedd under en Arbeiderpartiledet regjering.

Hver tredje velger, som vi nå møter i valgkampen, og flere en annenhver LO medlem, stemmer på Arbeiderpartiet. Det må jo være den beste motivasjonen vi kan ha når vi nå skal ut å drive valgkamp å få enda flere til å stemme på oss. Og få en ny regjering og kurs for landet vårt med Jonas som statsminister.