Inger-Christin Torp blir fylkessekretær

Arbeiderpartiet ansatte torsdag Inger-Christin Torp som ny fylkessekretær i Østfold. Torp har bred erfaring med både politisk og organisasjonsmessig arbeid.

Inger-Christin og ROlf

Torp har tidligere vært leder i gamle Skjeberg Arbeiderparti og i Sarpsborg Arbeiderparti etter kommunesammenslutningen. Hun har vært aktiv i kommunepolitikken i mange år. Hun var fylkesvaraordfører på tampen av forrige periode. Ellers har hun gjort en stor innsats som leder av Opplæring- kultur- og helsekomiteen i fylkeskommunen.

I disse tider med kommunesammenslutninger, bør det også nevnes at hun var ansatt som sekretær for kommunepartiene i Sarpsborgdistriktet under sammenslutnings-prosessen 1991 – 92.

Inger-Christin er glad for ansettelsen og vet at det blir mange spennende oppgaver å ta fatt på. Hun håper på et godt samarbeid med alle kommunepartiene, fylkespartiets styre, fylkestingsgruppa og ikke minst fagbevegelsen og AUF. Den første store oppgaven er å vinne valget i Østfold og sørge for at Jonas blir Norges nye statsminister etter høstens stortingsvalg.

På bildet ser vi Inger-Christin sammen med Rolf. Rolf gjør det for øvrig helt klart at selv om matmor nå skal være med å styre fylkespartiet, er det Rolf som skal styre på hjemmebane!