Bli bedre kjent med Siv!

Bli bedre kjent med vår 2. kandidat til fylkestingsvalget, Siv Henriette Jacobsen!

Siv (57) er i dag fylkesrådsleder i Viken. Hun begynte sin politiske karriere som AUFer da hun var 15 år gammel, og siden det har hun vært innom det meste av politiske verv. Gjennom sin viktige jobb i Viken har hun både vært med på å bygge opp og ned Viken, og nå gleder hun seg til å ta fatt på nye Østfold! Hun er vår 2. kandidat til fylkestinget, og du kan bli bedre kjent med henne her!

Om Siv:

57 år

To barn

Gift

Bor i Moss

Fylkesrådsleder i Viken

Siv foran busk i Kulåsparken

Siv Henriette Jacobsen er vår 2. kandidat til fylkestingsvalget!

Hva tenker du om at vi nå får tilbake Østfold?

- Østfold har mange spennende muligheter, og er et fylke i vekst. Det er mange som velger å flytte hit, og mulighetene blir derfor stadig større. Nå som vi endelig går tilbake til våre gamle (nye) fylker, har vi en helt unik mulighet til å gjøre fylkeskommunen enda bedre. Jeg er glad for at vi nå får muligheten til å styrke samarbeidet mellom kommunene, fylkeskommunen og alle de politiske partiene. Om vi i tillegg får tilliten til å bygge opp Østfold med en sosialdemokratisk ryggrad, så tror jeg dette kommer til å gå veldig bra.

Hva er dine viktigste saker?

- Det blir ingen lett oppgave å bygge opp igjen et helt fylke. Vi må ta med det beste fra Viken og det beste fra gamle Østfold, samtidig som vi sørger for at tjenestene er flere, nærmere, og bedre. En av de viktigste tingene vi må jobbe med i nye Østfold er uten tvil utdanning. Jeg var tidligere fylkesråd for utdanning, så det er nok ingen hemmelighet at det er der engasjementet mitt ligger. Vi er nødt til å sørge for at flest mulig gjennomfører videregående skole, slik at flest mulig har muligheten til å få en jobb som er verdt å leve av.

Hvorfor burde man stemme på Arbeiderpartiet?

- Vi har en helhetlig politikk og vi tilnærmer oss de utfordringene vi står ovenfor. Vi har styringserfaring og verdier som sier at alle er like mye verdt. Like muligheter for alle er helt essensielt i vår utforming av politikk, og det går igjen i alt som vedtas. Det tror jeg er viktig i den situasjonen vi er i nå.

Visste du?

Siv ser opp til Jens Stoltenberg, og elsker å klippe snorer!