Bli bedre kjent med Sindre!

Bli bedre kjent med vår fylkesordførerkandidat, Sindre Martinsen-Evje!

Sindre (41) har vært ordfører i Sarpsborg siden 2011. Han har lang fartstid i partiet, og han begynte i AUF da han gikk i 1. klasse på videregående. Nå er han klar for å ta steget over i fylkespolitikken, der han er Østfold Arbeiderparti sin fylkesordførerkandidat. Bli bedre kjent med Sindre her!

Om Sindre:

Gift

To barn

En hund

Bor på Lande i Sarpsborg

Utdannet jurist

Soldat i Heimevernet

Ordfører i Sarpsborg

Fylkesordførerkandidat for Østfold Arbeiderparti

SME

Sindre Martinsen-Evje er vår fylkesordførerkandidat!

- Nye Østfold skal bygges, noe som er veldig gøy, spennende og utfordrende. Jeg er klar for nye utfordringer, og ønsker gjerne å få være med på, og også lede, utviklingen av det som skal bli Norges beste fylkeskommune. Det sier Sindre Martinsen-Evje, vår fylkesordførerkandidat. - I Østfold er det mange muligheter og mye ressurser, og industrien og bedriftene har et stort potensial. Sammen skal vi løse utfordringene vi står overfor, med blant annet utenforskap og arbeidsledighet. Ved å styre nye Østfold i en sosialdemokratisk retning, vil vi legge grunnlaget for et godt fylke i mange, mange år fremover.

Hvordan har det vært å være fylkesordførerkandidat så langt?

- Veldig spennende! Å få tilliten til å ha en såpass spennende rolle inn mot det kommende valget er veldig morsomt, og jeg gleder meg til å gjennomføre de sakene vi går til valg på! Det er viktig for meg å få tilbake Østfold, fordi Østfold sine utfordringer er reelle, nære og viktige. Utfordringene vi har her, har de nødvendigvis ikke andre steder, og derfor er det viktig at vi får mulighet og den roen vi trenger for å gjennomføre ulike tiltak som fikser opp. Vi skal ta med oss det som var bra med gamle Østfold og det som har fungert i Viken, samtidig som vi skal tenke nytt, bærekraftig og fremtidsrettet i nye Østfold.

Vi har jo fått god konkurranse fra Høyresiden i det siste, så hvorfor er du rett mann for den nokså tunge jobben med å lede Østfold?

- Jeg synes det er viktig å minne om at det er to valg i år, og at ingen av dem er stortingsvalg. Lokalvalg er nettopp det - man velger lokale politikere til å bestemme de lokale sakene. Vi har fått med oss litt motvind nasjonalt, men jeg mener fremdeles at Arbeiderpartiet har de beste løsningene, og de beste verdiene. Vi jobber ut fra en tanke om at fellesskapet er det viktigste vi har. Vi vet jo nå at Regjeringen har økt både studiestøtten og utstyrsstipendene, og videre skal vi tilrettelegge for gode, offentlige og tilrettelagte skoler. Alle skal få den hjelpen de behøver for å fullføre videregående utdanning, fordi utdanning er nøkkelen til fremtiden. Å få folk i arbeid har alltid vært vår jobb nummer èn, og det er selvfølgelig noe vi skal fortsette å jobbe med. Vi har mange gode tiltak som vi går til valg på, som skal sørge for at Østfold-fellesskapet får det best mulig. Jeg har lang fartstid i politikken, og har blant annet vært kommunepolitiker siden 1999. Derfor vil jeg tørre å påstå at jeg har ledererfaring og at partiet har styringsevne til å ta på seg denne oppgaven. Jeg personlig er relativt ny i fylkespolitikken, men det gjør meg bare enda mer engasjert for å gjøre en god jobb. Stem Arbeiderpartiet hvis fellesskap, utdanning, arbeid og klima er viktig for deg! Det er ingen hemmelighet at vi har en stor jobb foran oss, men fremover skal vi jobbe enda hardere, og snakke enda mer med folk om vår egen politikk, samtidig som vi skal få frem de viktige forskjellene mellom oss og høyresiden.

Visste du?

Sindre sitter i sentralstyret til Arbeiderpartiet, er leder for Østfold Arbeiderparti, og har avlagt førstegangstjeneste i Troms.