Bli bedre kjent med Hege!

Bli bedre kjent med vår 6. kandidat til fylkestinget, Hege Dubec!

Hege (46) er født og oppvokst i Fredrikstad, og har lang fartstid som kommunepolitiker, i tillegg til at hun har sittet på fylkestinget i Viken de siste fire årene. Nå er hun klar for å ta fatt på nye oppgaver, og hun gleder seg til å være med å bygge nye Østfold fylkeskommune. Hun står på 6. plass på lista til Østfold Arbeiderparti, og du kan lese mer om Hege her!

Om Hege:

46 år

Bor i Fredrikstad

To barn

Ett barnebarn

HD

Hege Dubec er vår 6. kandidat!

Hvorfor vil du være med på å bygge nye Østfold?

- Å bygge nye Østfold er en fantastisk mulighet som bare kommer en gang i livet.  Østfold er et flott og mangfoldig fylke, som har alt man måtte trenge. Jeg tror på at vi kan skape noe nytt og bra i nye Østfold, så lenge vi prioriterer riktig. Derfor er det viktig for meg at nye Østfold bygges med en sosialdemokratisk ryggrad, som utjevner forskjeller, løfter fellesskapet og stiller opp for kommunene. Gjennom tydelig politisk styring kan vi få til hva som helst, og jeg ønsker veldig gjerne å kunne være en del av det lokomotivet av politikere som tilslutt får tilliten til å bygge en hel fylkeskommune på ny.

Hva er dine viktigste saker?

- Utdanning, utdanning, utdanning! Vi må tilrettelegge sånn at flere av elevene våre fullfører og består videregående skole, rett og slett fordi det er helt essensielt for samfunnsutviklingen. Gjennom utdanning legger vi grunnlaget for fremtiden, og vi bygger opp velferdsstaten. Det er en krevende oppgave, men det er også veien til livet videre etter endt skolegang. Jeg har troa på at dersom vi utdanner flere unge, sørger for å skape nok arbeidsplasser, og ikke minst at vi gjør det attraktivt å velge utdanninger som er viktige for fremtiden, så vil vi klare å løse de store oppgavene. I tillegg er det viktig for meg å skape et anstendig og organisert arbeidsliv, som skal være med å gi trygghet til både arbeidsgivere og arbeidstakere. Skal vi klare å løse de store utfordringene er vi nødt til å satse på fellesskapet, og arbeid og utdanning er svært viktig, om ikke det viktigste, for at samfunnet skal gå rundt og velferdsstaten bestå.

Visste du?

Da Hege var liten pleide hun å huske på huskestativer mens hun joika.