Arbeiderpartiet satser på barnefamilier!

Hege Dubec, fylkestingsrepresentant Østfold Arbeiderparti

Vårt mål er at alle barn skal oppleve fellesskap og mestring i sammen med andre barn.

Trygge barn mestrer og lærer best i gode omgivelser. I krevende økonomiske tider er trygg økonomisk styring avgjørende for å komme oss i gjennom de tøffe tidene vi står i.

Derfor vil Arbeiderpartiet satse på barnefamilier, ved å redusere maksprisen i barnehagen fra 1. august 2024 til 2000 kr. En familie med 2 barn vil da spare 23 000 kr hvert år, sammenlignet med 2021. Det er en viktig endring som er bra for barna, familienes lommebok og fellesskapet.

Det vil mitt barnebarn Leo på 8 måneder og hans foreldre, nyte godt av når han starter opp i barnehagen i 2024.

Og vi stopper ikke der, vi utvider også gratis kjernetid i SFO!

Fra høsten 2022 har alle elever på 1. trinn fått tilbud om tolv timer gratis SFO per uke. Nå har også alle 2. klassinger fått gratis kjernetid på SFO, og prisene for heltidsplass reduseres. SFO bidrar til fellesskap, lek og læring. Det er viktig at enda flere barn nå får mulighet til å ta del i det, uavhengig av foreldrenes lommebok.

Arbeiderpartiet prioriterer barnefamilier i regjering!