Styremedlem

Liv Therese Thorbjørnsen

10.kandidat til Stortinget for Østfold Arbeiderparti.
Utvalgsleder for kultur og oppvekst i Sarpsborg kommune.

Liv Therese Thorbjørnsen

Bli bedre kjent med Liv Therese Thorbjørnsen:

Hva er ditt beste politiske minne?

Mitt beste minne er da Sarpsborg Arbeiderparti vant kommunevalget i 2015 med 50,4%. Følelsen den valgvaka var helt spesiell. Etter valget ble jeg spurt om å lede komite for samfunnsutvikling i Sarpsborg, som seinere byttet navn til utvalg for kultur og oppvekst. Dette har gitt meg mange små og store opplevelser som jeg aldri ville ha vært foruten.

Møtene med menneskene, å se at vedtakene vi gjør betyr noe for livene til folk og ikke minst å se at prosjekter vi har vedtatt blir realisert, betyr mye for meg.

Hva er de viktigste sakene i stortingsvalgkampen?

Forskjellene mellom folk har økt de siste åra med en Høyre-styrt regjering og med pandemien vi fortsatt står i. Det er viktig at vi sikrer barna og ungene våre like troa på framtida og for å få til det må foreldrene ha en lønn å leve av, vi må ha gratis SFO for 1.klassinger og vi må sikre at alle barn og unge får de samme mulighetene uavhengig av foreldrenes økonomi.

Framtida takler vi best sammen, og jeg mener at det er Arbeiderpartiet som har den beste politikken for vanlige folk.

Om Therese:
Therese har vært politiske engasjert siden 2001 og hatt flere verv i både AUF, Arbeiderpartiet og fagbevegelsen både i Sarpsborg og i Østfold. Siden 2015 har hun vært frikjøpt utvalgsleder. På fritida er hun glad i være på tur i skogen eller langs kysten med familien sin.

• Therese har vært folkevalgt i Sarpsborg siden 2003.

• Hun er utvalgsleder for kultur og oppvekst, leder administrasjonsutvalget og sitter i formannskapet.

• Therese er styremedlem i Østfold Arbeiderparti.

• Hun er medlem i Fagforbundet.

Therese Thorbjørnsen